Naujienos

Naujovė: nuo šiol ne tik mokytojai, bet ir mokyklos gali siekti tarptautinio pripažinimo

2018-01-18

Tarptautinė švietimo mainų platforma „eTwinning“ šiemet pasiūlė naujovę: siekiančios pripažinimo ne tik už individualią mokytojų, bet už bendrą mokyklos veiklą, iki kovo mėnesio vidurio aktyviausios Lietuvos ugdymo įstaigos gali teikti paraiškas naujam ženkleliui gauti – „Programos „eTwinning“ mokykla“.

Iki šiol „eTwinning“ ženkleliai dalyvavusiems įvairiuose tarptautiniuose projektuose mokytojams buvo teikiami asmeniškai, tačiau nuo šiol bus apdovanojama bei vertinama ir bendra mokyklos veikla.

„eTwinning“ mokyklos ženklelių gavimo tvarka ir terminai

„Šiuo nauju ženkleliu programa „eTwinning“ siekia suteikti pripažinimo bei pasidžiaugti ne vien pavieniui dirbančių programos „eTwinning“ dalyvių, bet mokyklos mokytojų ir vadovų komandų veikla, atsidavimu bei darbu“, – sako Švietimo mainų paramos fondo atstovė, projektų koordinatorė Violeta Čiuplytė-Bogdanovič.

Pirmajame etape mokyklos pagal 3 vertinimo kriterijus yra atrenkamos kompiuterinės sistemos. Atrinktos mokyklos yra kviečiamos pildyti paraiškas, kurias vertins tarptautinė komisija, sudaryta iš „eTwinning“ Centrinės paramos tarnybos ir išorinių ekspertų. Rezultatai, kurios Lietuvos mokyklos pelnys šį statusą paaiškės balandžio mėnesį.

Iš viso Lietuvos mokytojams suteikta daugiau kaip 600 Nacionalinių kokybės ženklelių. Per praėjusius metus – 198 ženkleliai. Pirminiais vertinimais, apie 70 Lietuvos mokymo įstaigų turi galimybę pelnyti „Programos „eTwinning“ mokyklos“ vardą.

Dauguma mokyklų sieks gauti „eTwinning“ mokyklos vardą

Kuršėnų Pavenčių mokyklos anglų kalbos mokytoja ekspertė Staselė Riškienė sako, kad jos mokykloje jau įvyko mokytojų, užsiregistravusių programoje, susitikimas, kurio metu nuspręsta teikti paraišką „eTwinning“ mokyklos vardui gauti. „Siekiame, kad ši veikla dar glaudžiau suburtų mokyklos mokytojus ir paskatintų juos bendradarbiauti bei keistis idėjomis ir patirtimi“, – teigia S. Riškienė, kuri yra „eTwinning“ programos ambasadorė Šiaulių ir Telšių regionuose.

Su paraiškos forma susipažino bei jau ėmėsi ją pildyti Šiaulių „Juventos“ progimnazijos atstovai. Šios mokyklos pradinių klasių mokytoja Aurelija Dirginčienė, kuri taip pat yra „eTwinning“ programos ambasadorė Šiaulių ir Telšių regionuose, įsitikinusi, kad pelnyti „eTwinning“ mokyklos vardą jos įstaigai yra labai svarbu. „Daug dirbdami norime ne tik būti pastebėti ir įvertinti, drauge, tai suteiktų mums galimybę dalintis savo patirtimi, – sako A. Dirginčienė. Mokytoja mano, kad ši paraiška – tai ir galimybė objektyviai įsivertinti savo pastangas. „Iš pateiktų paraiškos klausimų matome ne tik stipriąsias mūsų veiklos puses, kuriomis didžiuojamės, bet ir vietas, kur dar turime galimybę pasitempti“, – sako A. Dirginčienė.

Kvietimą teikti paraišką „eTwinning“ mokyklos vardui gauti gavo ir Gargždų „Minijos“ progimnazija bei Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija. Šių mokymo įstaigų informacinių technologijų mokytoja metodininkė, „eTwinning“ ambasadorė Klaipėdos ir Kauno regionuose Raminta Birgėlienė neabejoja, kad drauge su kolegomis ją pildys ir bandys pelnyti šį ženklelį.

Paraiškos teikimo būtinybe įsitikinusi ir Rokiškio rajono Pandėlio gimnazijos rusų kalbos mokytoja metodininkė Larisa Tichonova, atstovaujanti „eTwinning“ ambasadorių tinklą Panevėžio regione. Jos manymu, mokyklai, kurioje ji dirba, yra svarbu būti pristatytai Europos lygiu, prisijungti prie Europos programos „eTwinning“ mokyklų lyderių tinklo ir kartu prisidėti prie programos ateities kūrimo.

Įsitraukimas į tarptautines veiklas didina mokytojų savivertę

„Dalyvavimas programoje „eTwinning“ – tai pirmiausia yra savęs įsivertinimas: kokie yra mano įgūdžiai, ar aš pasiruošęs gyvenimui ir darbui bendradarbiaujančioje Europoje, ar gebu naudotis IKT priemonėmis, kurios šį bendradarbiavimą daro glaudesniu ir veiksmingesniu, ir – svarbiausia – ar gebu ugdyti vaikus, kurie dirbs ir gyvens jau ne vien Europoje, bet ir visame pasaulyje“, – sako Kuršėnuose dirbanti anglų kalbos mokytoja S. Riškienė. Jos teigimu, įsitraukimas į projektus taip pat padeda patirti atradimų ir naujų draugysčių džiaugsmą. 

„Dalyvaujant „eTwinning“ veiklose, priartėja pasaulis, – įsitikinusi informacinių technologijų mokytoja iš Gargždų R. Birgėlienė. – Susirandi draugų ir jie tave suranda. Išnyksta kalbos barjeras, nes gali taikyti šiuolaikines technologijas bendravimui ir bendradarbiavimui. Svarbiausia, kad veikla atitinka šiuolaikinių mokinių kompetencijų ugdymo poreikius – mokyti naujais metodais ir būdais“.

Dalyvavimo tarptautiniuose projektuose sėkmė – drąsių mokytojų rankose

„Patarčiau išeiti iš klasės ribų, pažiūrėti į savo dėstomą dalyką plačiau“, – sako rusų kalbos mokytoja iš Pandėlio miestelio L. Tichonova. Mokytojos teigimu, mokomasis dalykas yra ne vien žinios, bet ir naujų kompetencijų įgijimas. „eTwinning“ projektinėse veiklose mokiniai atskleidžia ne tik savo tam tikro dalyko gabumus, bet jie tampa lyderiais, organizatoriais, fotografais, kūrėjais ir pan. Mane džiugina pats procesas, kuomet matau, kad mokiniai nedrąsiai stebi partnerių veiklas, o vėliau atranda savyje naujų gabumų bei talentų, kuriuos realizuoja veiklose“, – džiaugiasi L. Tichonova.

Utenos Dauniškio gimnazijos fizikos ir astronomijos mokytoja metodininkė Loreta Tarvydienė kolegoms pataria aktyviau įsitraukti į programos „eTwinning“ projektus, nes tai – moderni, šiuolaikiška, novatoriška programa, atverianti mokytojui plataus pažinimo ir  mokymosi, patirties dalijimosi galimybes visoje Europoje ir ne tik, puikiai motyvuojanti „Z” ir „Alfa“ kartos mokinius, kurių kasdienybėje vyrauja virtualusis pasaulis. „Per  visą projektų vykdymo laikotarpį  gimnazija, kaip organizacija, pasikeitė ženkliai, įgavo europinės mokyklos veidą – pasakoja L. Tarvydienė. – Mokykla  tapo tarptautine, novatoriška, atvira ir besikeičiančia“. Taip pat mokytoja pastebėjo ir naudas mokytojams, kurie įgijo pasitikėjimo, lankstumo, atvirų pažiūrų. „Mokiniams dalyvavimas programos „eTwinning“ projektuose padėjo suprasti, kad esame dalelė Europos bendruomenės, kurioje turime įsiklausyti į kitų šalių kultūras, būti supratingi ir tolerantiški. Įgytos kompetencijos moksleiviams atsiveria ateities perspektyvas mokslui ir darbui“, – sako L. Tarvydienė.

Patirtį sukaupę pedagogai pasiruošę dalintis gerosiomis patirtimis

„Kolegoms, kurie dar nėra dalyvavę „eTwinning“ siūlomose veiklose, patartume registruotis „eTwinning“ portale, ieškoti sau tinkamų idėjų, apsilankyti nacionalinės „eTwinning“ tarnybos puslapyje, domėtis skelbiamomis iniciatyvomis, susipažinti su savo regiono ambasadoriais bei mentoriais. Kilus neaiškumams, klausti, prašyti konsultacijų ar kontaktinių seminarų organizavimo savo mokyklos bendruomenei“, – dalinimuisi patirtimi atvira „eTwinning“ ambasadorė Klaipėdos ir Kauno regionuose R. Birgėlienė iš Gargždų. 

Kolegei antrina ir „eTwinning“ ambasadorė Šiaulių regione A. Dirginčienė.
„Pradėti nėra lengva. Tačiau kai pradedi – negali sustoti, – šypsosi mokytoja. – Mano mokiniai pradinukai. Jie dažnai pasako, kad pamoka, kurios metu dirbame su vienu ar kitu projektu, yra daug įdomesnė, bet, o varge, ir trumpesnė!“ 

„Niekada ne per vėlu pradėti!“, – optimistiškai nusiteikusi A. Dirginčienė.

Kodėl verta siekti ženklelio „Programos „eTwinning“ mokykla“?

Ženklelį pelniusios mokyklos bus pristatomos Europos lygiu, nes prisijungs prie Europos programos „eTwinning“ mokyklų lyderių tinklo ir kartu prisidės prie programos ateities kūrimo.

Šio ženklelio turėtojai pelnys pripažinimą, kaip skaitmeninės veiklos, el. saugumo, inovatyvių ir kūrybingų pedagoginių metodų bei kitų sričių lyderės.

Mokyklos galės naudoti „eTwinning“ mokykla“ ženklelį visoje savo reklaminėje ir informacinėje medžiagoje.

Ženklelį pelniusių mokyklų personalas ir vadovai bus pakviesti įsitraukti į specialias profesinio tobulinimo programas.

Taip pat mokyklų mokytojai, kurie gavo „eTwinning Live“ kvietimus teikti paraiškas „eTwinning“ mokykla“ ženkleliui gauti, net ir nesulaukę galutinių vertinimų dėl ženklelių gavimo, gali teikti paraiškas ir dalyvauti kovo 6-8 dienomis Kopenhagoje vyksiančiame profesinės raidos seminare „21 amžiaus gebėjimai“. Iš Lietuvos bus atrinkti 3 mokytojai arba mokyklų vadovai, nominuoti dalyvauti „eTwinning“ mokykla“ konkurse. Paraiškas galima teikti iki 2018 m. sausio 29 d. 12:00.

Daugiau: http://www.etwinning.lt/kvietimas-teikti-paraiskas-dalyvauti-programos-etwinning-kontaktiniuose-partneriu-paieskos-seminaruose-7

Ženklelio „Programos „eTwinning“ mokykla“ gavimo kriterijai

Ženklelio „Programos „eTwinning“ mokykla“ suteikimo procesas apima du etapus. Pirmojo etapo metu bus patikrinti trys pagrindiniai reikalavimai, leidžiantys pretenduoti tapti „eTwinning“ mokykla“: mokykla turėtų būti registruota programoje „eTwinning“ daugiau nei prieš dvejus metus, paraiškos teikimo metu bent du mokytojai iš mokyklos turi aktyviai dalyvauti „eTwinning“ projektinėje veikloje (t.y. 1) sukūręs ar prisijungęs prie projekto 2016 ir/ar 2017 m.; 2) dalyvavęs viename iš „eTwinning“ renginių 2017 m. (kontaktiniame ar internetu), apie kurį yra įrašai „eTwinning“ sistemoje (į šią kategoriją įeina ir „eTwinning Live“ renginiai; 3) dalyvavę mokymosi kursuose 2017 m.), mokykloje dirbantys mokytojai yra pelnę nacionalinį kokybės ženklelį už europinį programos „eTwinning“ projektą per paskutiniuosius dvejus metus.

„Jeigu dirbate mokykloje, kuri atitinka šiuos kriterijus, bet negavote kvietimo teikti paraišką „eTwinning“ portale savo profilyje nurodytu el. pašto adresu, jūs galite kvietimą rasti „eTwinning Live“ aplinkoje. Ir būtinai pasikoreguokite savo profilyje el. pašto adresą, kad ateityje informacija Jus pasiektu teisingu el. pašto adresu“, – perspėja Švietimo mainų paramos fondo atstovė projektų koordinatorė Violeta Čiuplytė-Bogdanovič. 

Švietimo mainų paramos fondo atstovė sako, kad jeigu mokykla dėl techninių kliūčių nepakliuvo į mokyklų sąrašą, atrinktą sistemos, ir nei vienas mokytojas negavo kvietimo teikti paraiškas „eTwinning“ mokykla“ ženkleliui gauti, tačiau „eTwinning“ dalyviai mano, kad jų mokykla atitinka nurodytus kriterijus, būtina kuo skubiau kreiptis į Nacionalinę agentūrą el.paštu etwinning@smpf.lt, kuri padės išspręsti technines kliūtis, kad būtų spėta užpildyti paraiškas laiku.

Naujienų kategorijos

Žymos