Naujienos

Grįžus iš tarptautinės Comenius ir eTwinning mokyklų partnerysčių gerosios patirties sklaidos konferencijos

2010-10-08

2010 m. rugsėjo 30 – spalio 1 dienomis Čekijos sostinėje Prahoje vyko tarptautinė Comenius ir eTwinning mokyklų partnerysčių gerosios patirties skleidimo konferencija. Ją organizavo Čekijos Respublikos švietimo, jaunimo reikalų ir kūno kultūros ministerija kartu su Čekijos nacionaline agentūra europinio švietimo programoms vykdyti bei nacionaline eTwinning paramos tarnyba.

Svarbiausi šios konferencijos tikslai buvo:

  • Pasidalinti gerąja Europos mokyklų, mokytojų ir mokinių bei kitų švietimo institucijų bendradarbiavimo patirtimi;
  • Stiprinti tarptautinį mokyklų bendradarbiavimą, skatinti Comenius programos plėtrą;
  • Pažymėti Comenius 15 metų ir eTwinning 5 metų gyvavimo sukaktį;
  • Atskleisti Comenius ir eTwinning mokyklų partnerysčių įtaką;
  • Išstudijuoti šių dviejų programų sąveiką ir strategijas;
  • Pasidalinti Comenius Regio ir mokinių mobilumo patirtimi.

Lietuvą konferencijoje atstovavo Lietuvos nacionalinės paramos tarnybos projektų koordinatorė Violeta Čiuplytė, Comenius projektų koordinatorius Liutauras Ivoška ir bendrą eTwinning-Comenius mokyklų partnerystės projektą vykdanti Marijampolės P.Armino pagrindinės mokyklos anglų kalbos mokytoja Edita Grubienė.

Konferencijos dalyvius pasveikino Čekijos Respublikos švietimo, jaunimo reikalų ir kūno kultūros viceministrė Eva Bartonova. Ji pabrėžė mokymosi praktiškai ir tarpkultūrinio supratimo svarbą.

Vėliau buvo pristatyta geriausių bendrų eTwinning-Comenius projektų ekspozicija. Jos metu galima buvo apžiūrėti ne tik pačius projektus, bet ir susipažinti su juos vykdžiusiais mokytojais, pasidalinti patirtimi, gauti atsakymus į rūpimus klausimus bei pasikeisti kontaktais būsimiems bendriems projektams.

Plačiau apie šiuos projektus galime rasti eTwinning puslapyje:

Geriausius įspūdžius paliko Prancūzijos ir Lenkijos mokyklų eTwinning projektas „Maths and Earth“(http://www.etwinning.es/en/premios-etwinning-2010/205-maths-and-earth-aplicacion-de-las-matematicas-a-la-realidad). Jo metu pamokos buvo vedamos ne tik klasės aplinkoje, bet ir už jos ribų. Pavyzdžiui, abi mokyklos savo miestuose tuo pačiu metu matavo metamo šešėlio ilgį, skaičiavo matematinius duomenis, paruošė Europos lankytinų vietų žemėlapį: tokiu būdu, matematika (atstumų skaičiavimas) padėjo pažinti kitos šalies kultūrą ir integravosi su geografijos pamokomis.

Antra pirmosios konferencijos dienos dalis buvo skirta apžvelgti įvairiems eTwinning ir Comenius mokyklų partnerysčių aspektams: akcentuoti privalumai ir teikiami pasiūlymai, kaip bendradarbiauti, pateikta statistika, kaip augo mokyklų partnerysčių skaičius visoje Europoje ir atskirai Čekijos Respublikoje (http://www.naep.cz/index.php?a=view-project-folder&project_folder_id=550&).

Darbo diena baigėsi įdomia, turininga kelione po naktinę Prahą, neišdildomus atsiminimus palikusiu pasivaikščiojimu po  didingą Karolio tiltą, kuris jungia Senamiestį ir  Mažąjį miestą, bei puikia vakariene puošniuose Kaisersteiny rūmuose.

Antra konferencijos diena prasidėjo bendrų Comenius ir eTwinning strategijų pristatymu. Nors kiekviena šalis bendradarbiauja vis kitaip, dauguma naudoja tuos pačius metodus:  bendrus susitikimus, seminarus, konferencijas, darbą grupėse, info dienas, platina bendrus informacinius leidinius. Vėliau buvo pristatyti trys mokyklų partnerysčių projektai: „Ceeconomy“: http://comeniusceeconomy.blogspot.com,http://www.ceeconomy.eu, „Am@ze me and Spy with your eTwinning Eye…“:http://etwinningeye.blogspot.com/2010/05/le-zoo-dorhada.html

Smile: http://www.naep.cz/index.php?a=view-project-folder&project_folder_id=550&.

Per antrąją dalį projektų pristatymai, diskusijos ir apibendrinimai vyko atskirų dalyvių interesus atitinkančiose darbo grupėse. Mane sudomino „Comenius ir eTwinning partnerystės: teigiami santykiai ir bendradarbiavimas“ grupė. Labiausiai buvau sužavėta Čekijos mokyklos Zakladni škola T.G. Masaryka Mnichovice komanda. Į  projekto veiklą įsijungę visi šios mokyklos mokytojai. Energingiausia projekto dalyvė – mokyklos direktorė Marcela Erbekova, kuri detaliai žino ne tik  visus projekte dalyvaujančio  mokytojo rūpesčius, bet ir suteikia papildomų valandų projekto veiklai, pati organizuoja, rūpinasi ir visapusiškai palaiko projektą vykdančius mokytojus ir mokinius. Iš jos gavau daug naudingų patarimų, kaip pasiruošti vaikų mobilumams, pasirūpinti, kad  mokinių kelionė į svečią šalį taptų  ne varginanti, o saugi ir maloni. Diskusijų metu ji linksmai  ir  energingai aiškino, kad svarbiausia tapti komanda, o tada jau viskas įmanoma ir pasiekiama.

Patiko ir darbo grupės vadovo,  Ispanijos Nacionalinės paramos tarnybos projektų koordinatoriaus,  Diego Rojas Ruiz kalba. Jis mano, kad nėra universalaus sėkmingo projektų įgyvendinimo būdo.  Todėl visi turi būti atviri naujovėms, analizuoti savo situaciją ir kūrybiškai pritaikyti tinkamas strategijas. Kaip ir daugelis mokytojų,  Diego Rojas Ruiz mato eTwinning kaip saugiausią ir finansinių išlaidų nereikalaujančią bendravimo būdą vykdant Comenius projektus. Čia lengvai galime susirasti projekto partnerius, paskelbti savo projekto idėjas, talpinti dokumentus, rašyti projekto dienoraštį, registruoti mokinius. Čia jie saugiai gali kurti savo profilius, bendrauti,  naudodami pokalbių kambarius, forumus ar  žinutes.  Tuo pačiu mokytojui lengva paskelbti informaciją visiems mokiniams, patikrinti ir redaguoti atliktas užduotis. eTwinning siūlo ir wiki erdvę(http://etwinninguk.wikispaces.com/), kurioje lengva planuoti, redaguoti, bendrauti, bei įvairius asmeninio tobulinimosi užsiėmimus (http://www.etwinning.net/lt/pub/professional_development/learning_events.htm), kurių metu mokytojai susipažįsta ir išmoksta dirbti su naujausiomis IKT.

Kaip dar vienas eTwinning privalumas buvo pabrėžta galimybė vykdyti savo suplanuotą projektą net ir negavus Comenius dotacijos: tobulinti jį ir kitais metais vėl bandyti ją gauti.

Trečia  ir paskutinioji antrosios konferencijos dalis buvo skirta visų darbo grupių išvadoms pristatyti,  apibendrinti bei palinkėti sėkmės, vykdant projektus.

Nepaprastai džiaugiuosi suteikta galimybe įgyti patirties, pasikonsultuoti su kitais mokytojais, kurie jau vykdė net po kelis Comenius projektus, užmegzti kontaktus ateities projektams. Dėkoju  Lietuvos eTwinning ir Comenius projektų koordinatoriams Violetai Čiuplytei ir Liutaurui Ivoškai, kurie labai mielai bendravo ir atsakė  į visus mano klausimus, davė naudingų patarimų ir padrąsino.

Konferencija naudinga buvo visiems: vieniems tai –  puiki galimybė pasidalinti ir pasidžiaugti jau pasiektais rezultatais, kitiems –  pasimokyti, pasisemti idėjų ir įgyti pasitikėjimo.

Marijampolės P.Armino pagrindinės mokyklos anglų kalbos mokytoja Edita Grubienė

Akimirkos:

Naujienų kategorijos

Žymos