Naujienos

Mentorystė – investicija mokiniams, jų šeimoms ir mokytojams

2017-03-16

Mentorystė gali iš esmės prisidėti prie asmeninio ir socialinio tiek mokinių, tiek mokytojų augimo bei tobulėjimo. Toliau rasite daugiau informacijos apie projektus, kurie daro teigiamą įtaką mokiniams ir jų tėvams, priklausantiems skirtingos kultūroms, arba socialiai remtinoms šeimoms, taip pat apie projektus, naudingus mokytojams ir jų tobulinimuisi.

Mentorystės tinklas „Lakštingala“ – vaikai dainuoja, kai jaučiasi saugūs

Mentorystės programą „Lakštingala“ 1997 m. pradėjo vykdyti Švedijos Malmės universitetas, o 2006 m. ji buvo įgyvendinta septyniose Europos šalyse.

Programos metu mokytojui stažuotojui priskiriamas 8–12 metų amžiaus mokinys, su kuriuo mokytojas dešimt mėnesių (dažniausiai nuo spalio iki gegužės mėn.) praleidžia po dvi ar tris valandas per savaitę. Paprastai vaikas yra iš kitokios kultūrinės arba socialinės aplinkos.

Toks bendravimas naudingas ir mokytojui, ir vaikui, nes suteikia puikią galimybę stiprinti kultūrų supratimą ir tarpkultūrinį mokymąsi. Mentorius yra teigiamas sektinas pavyzdys vaikui, kuris mentoriaus padedamas įgyja daugiau pasitikėjimo visuomene. Mokytojas stažuotojas pašalina teorijos ir praktikos atotrūkį bei tuo pat metu ugdo atjautą ir ima geriau suprasti tuos žmones, kurie į tą patį gyvenimą žvelgia per kitokių kultūrinę prizmę.

Sėkminga programa „Lakštingala“ išsiplėtė į daugiau nei 20 vietų šalies ir tarptautiniu mastu ir 2010 m. tapo tinklu. Šis tinklas dabar jungia septynias organizacijas nares Europoje, o svarbiausias jo tikslas yra keistis patirtimi, gerinti bendrąją mentorystės kokybę ir siūlyti bei sudaryti galimybes bendradarbiauti Europos universitetams.

Programos interneto svetainėje galima rasti gausią mokslinių straipsnių kolekciją.

„Mokymosi traukinys“ – mentorių reikia ir tėvams

Dažna sakoma, kad tėvai turėtų mokytis kartu su vaikais ir padėti jiems užsiimti kita mokykline veikla. Tačiau kas atsitinka, kai tėvai jaučiasi nepajėgūs atlikti tokio vaidmens?

Belgijoje, Antverpene, veikiantis NVO „Schoolbrug“ („Mokyklos tinklas“) siūlo galimybę mokytojams stažuotojams dalyvauti iniciatyvoje „Mokymosi traukinys“. Vykdant šią iniciatyvą, studentai stažuotojai mokosi geriau suprasti tėvų įsitraukimo į vaikų mokymosi procesą svarbą. Tėvai gali tapti vertingais „ištekliais“ mokykloms, todėl jie turėtų būti raginami dalytis savo įgūdžiais ir patirtimi.

Projektas buvo vykdomas Antverpeno mokyklose. Jame dalyvaujantys mokytojai stažuotojai vieną kartą per savaitę 60–90 minučių bendravo su migrantų arba socialiai remtinų šeimų tėvais. Mokytojai turi galimybę reaguoti į tėvų poreikius ir sutelkti dėmesį į tai, kaip jie galėtų stiprinti tėvų dalyvavimą ir ryšius su mokykla. Programos metu mokytoją stažuotoją taip pat padeda švietimo gerovės ekspertas, kuriam mokytojas turi teikti ataskaitas kiekvieną savaitę ir po kiekvieno apsilankymo šeimoje.

Projekto rezultatai iki šiol patvirtina, kad namuose teikiama tėvų parama mokyklai nuolat gerėja. Tačiau būtini kruopščiai apgalvoti tolesni veiksmai, nes programoje dalyvaujančios šeimos yra labai pažeidžiamos ir bet koks aplinkos pasikeitimas gali turėti rimtų pasekmių.

Čia galima rasti keletą projekto nuotraukų ir citatų. Atkreipkite dėmesį, kad citatos pateikiamos flamandų ir anglų kalbomis. Daugiau informacijos pateikiama išsamiame aprašyme.

Projektas MENTOR – mokytojų mentorystė

Mentorystė yra tiesiog gyvybiškai svarbi pradedantiesiems mokytojams. Visgi ne visi mokytojai žino, kaip tapti konstruktyviais mentoriais. Atsižvelgiant į tai, projektu MENTOR siekiama parengti patyrusius mokytojus, kad jie galėtų tapti mentoriais pradedantiesiems.

Trejus metus „Erasmus+“ finansavo projektus Lenkijoje, Graikijoje, Portugalijoje, Rumunijoje ir Turkijoje – šalyse, kurios susiduria su panašiomis mokytojų ugdymo problemomis. Projektu siekiama išnagrinėti esamus mentorystės metodus šalyse partnerėse, sukurti ir tobulinti mokymo modulius vidurinių ir aukštųjų mokyklų mokytojų mentoriams, organizuoti mokytojų mentorių mokymus, raginti mokyklas naudotis mentorystės teikiamomis galimybės ir keistis moksline informacija.

Vykdant šį projektą jau paskelbta poreikių analizės ataskaita, kurioje pateikiama išsami informacija apie mokytojų patirties ir žinių mentorystės srityje lygį, ir vadovas pedagogams, kuriame pateikiamos praktinės rekomendacijos, kaip kurti mentorystės programas patyrusiems mokytojams, mokyklų vadovams ir pradedantiesiems.

Projekto tyrimų duomenų bazėje rasite straipsnių, dokumentų, mokslinių tyrimų darbų ir gerosios patirties, susijusios su mentoryste Europoje ir už jos ribų.

 

Šaltinis – School Education Gateway

Naujienų kategorijos

Žymos