Gerosios praktikos seminaro „eTwinning ir lauko pedagogika“ Kroatijoje atgarsiai Gerosios praktikos seminaro „eTwinning ir lauko pedagogika“ Kroatijoje atgarsiai 2017-07-18

2017 m. gegužės 31 – birželio 03 dienomis Šibenike (Kroatija) vyko programos „eTwinning“ gerosios praktikos seminaras pavadinimu „eTwinning ir lauko pedagogika“ („eTwinning and Outdoors Learning“).

Seminaro tema buvo orientuota į mokymąsi už mokyklos ribų.

Nors seminaras vyko kurortinėje Kroatijos vietovėje, laisvo laiko dalyviai turėjo ne tiek ir daug. Keturių dienų seminaro programa buvo įtempta, pranešėjai ir praktinių darbų vadovai keitė vienas kitą, o dalyviai intensyviai dirbo pradedančiųjų ir pažengusiųjų grupėse. Šis seminaras sudarė sąlygas visapusiškam pedagogo tobulėjimui. Kiekvienas pedagogas galėjo praktiškai tobulinti savo IKT, bendradarbiavimo, mokėjimo mokytis ir kitas kompetencijas.

Seminaras prasidėjo gerosios patirties pasidalijimu. Trys pedagogai iš Kroatijos pristatė savo organizuotus sėkmingus „eTwinning“ projektus, kurie buvo susiję su lauko pedagogika. Mokytojai supažindino dalyvius su savo projektų idėjomis ir rezultatais. Taip pat vienas iš seminaro dalyvių tikslų buvo išbandyti programos „eTwinning“ siūlomus įrankius („eTwinning Live“ bei „TwinSpace“), todėl dar seminaro pradžioje dalyviai turėjo galimybę išbandyti (o išbandžiusieji – prisiminti) darbo su „eTwinning“ įrankiais ypatumus. Patyrę mokytojai naujokams padėjo apsiprasti projekto elektroninėje erdvėje, rodė savo asmeninius projektus bei padėjo tinkamai sutvarkyti naujai užregistruotų projektų puslapius.

Seminaro metu dalyviai daug dirbo grupėse arba porose, kurios buvo nuolat keičiamos ir permaišomos. Taip dalyviams teko pabendrauti su daug skirtingų mokytojų. Bendraudami tarpusavyje skirtingą patirtį turintys pedagogai padėjo vienas kitam suprasti „eTwinning“ projektų poreikį. Tokiu būdu daugeliui pavyko sugalvoti galimų projektų idėjų bei apsikeisti mintimis apie skirtingų šalių švietimo sistemas. Praktinių užsiėmimų metu dalyviai sužinojo kaip informacines technologijas galima pritaikyti lauko pedagogikoje, išsiaiškino, jog tam reikalingos programėlės, kurių nuolatos vis daugėja. Vienas iš seminaro vadovų, Marco Neves, supažindino dalyvius su „QR CodeReader“ ir „ThingLink“ programėlių galimybėmis.

Be teorinių užsiėmimų seminaro dalyviai dalyvavo ir varžybinio pobūdžio veikloje. Naudodami „QR CodeReader“ dalyviai žaidė „Lobio ieškojimą“. Prieš žaidimą kiekviena komanda gavo po žemėlapį ir naudojantis juo dalyviai turėjo nubėgti į atitinkamas stoteles, surasti QR kodą ir jį nuskaityti su „QR CodeReader“ programėle. QR kodų pagalba reikėjo išsiaiškinti atsakymus ir juos persiųsti komandų kapitonams, kurie koordinavo veiksmus iš viešbučio, pildė interaktyvią žaidimo formą bei kėlė atsiųstas frazes ir nuotraukas į virtualią seminaro erdvę. Ši veikla suteikė dalyviams daug teigiamų emocijų, bei skatino mokytis „QR CodeReader“ panaudojimo, kurį vėliau visi galės pritaikyti ir savo klasėje.

Seminarui baigiantis dalyviams reikėjo sukurti projektą su partneriais iš kitų šalių. Vėliau projektą reikėjo pristatyti kitiems seminaro dalyviams. Norintys turėjo galimybę prie projektų prisijungti. Seminaro pabaigoje buvo pristatyti net 25 projektai susiję su lauko pedagogikos veiklomis ir idėjomis. Neradę tinkamų partnerių pedagogai nenuleido rankų ir vis tiek pristatė savo idėjas, galinčias inicijuoti naują projektą. Seminaro organizatorė skatino visus dalyvius nelikti abejingais ir prisijungti prie kitų dalyvių projektų, aktyviai juose dalyvauti.

Seminare įgytos žinios, patirtis ir pažintys praplės kiekvieno dalyvio organizuojamo ugdymo proceso ribas, bei mokinių mokymą padarys kūrybišką ir judrų.

 

Prisijunkite prie „eTwinning Live“ ir skaitykite apie seminaro metu užregistruotus „eTwinning“ projektus: