Naujienos

Apklausa apie mokymosi vertinimą – Rezultatai

2018-05-11

Mokyklinio ugdymo srityje netyla diskusijos apie ypač svarbų apibendrinamąjį brandos egzaminų vertinimą. Šiuos egzaminus, kurie Prancūzijoje vadinami Baccalauréat, Italijoje – Esame di maturità Vokietijoje – Abitur, o Vengrijoje – Érettségi, laiko mokyklą baigiantys mokiniai, ir jų rezultatai tampa tarsi durimis į būsimas studijas ir karjerą. Apibendrinamasis vertinimas mokyklose taikomas ir kitais atvejais, pavyzdžiui, klasės kontroliniams darbams arba mokslo metų pabaigos egzaminams vertinti.

Nepaisant to, formuojamasis vertinimas – kartais vadinamas vertinimu mokymuisi – gali tapti neatsiejama kasdienio mokymosi mokykloje dalimi. Toks vertinimas reiškia, kad tam tikra mokytojo, o kartais ir pačių mokinių veikla, leidžia tiesiogiai gauti informacijos apie mokinių pažangą. Vėliau klasėse vykdomos užduotys pakeičiamos taip, kad atitiktų nuolat besikeičiančius mokinių poreikius ir padėtų pagerinti mokymosi rezultatus (žr. Black & Wiliam, 2001). Tokios užduotys gali būti mokymosi dienoraščiai (savianalizė), viktorinos, projektų rinkiniai ir neoficialios žodinės diskusijos. Tarpusavio vertinimas leidžia mokiniams pateikti atsiliepimus vieniems apie kitus ir įvertinti vienas kito mokymąsi, o savianalizė padeda mokiniui įvertinti savo rezultatus pagal iš anksto nustatytus kriterijus.

Tyrimai atskleidė, kad formuojamasis vertinimas gali pagerinti mokymosi rezultatus ir turi stipriausią poveikį palyginti su kitomis priemonėmis (Hattie, 2017). Visgi tam, kad formuojamasis vertinimas sėkmingai taptų mokymo ir mokymosi dalimi, klasės kultūrai turėtų būti nesvetimi jo metodai, kuriems būdingas tam tikras klausimų kėlimo stilius, aiškiai apibrėžti kriterijai ir laiku pateikiami atsiliepimai apie užduotis (Looney, 2017). Kai kurios mokyklos formuojamam vertinimui palaikyti pasitelkia technologijas, pavyzdžiui, internetinius testus arba el. portfelius. Kita vertus, skaitmeninių technologijų pasitelkimas darbui klasėse kelia tam tikrus reikalavimus mokiniams, mokytojams ir mokykloms.

Portalas „School Education Gateway“ nuo 2018 m. vasario 19 d. iki kovo 25 d. vykdė apklausą apie vertinimą ir iš viso gavo 534 atsakymus.

Išsamesnę informaciją apie rezultatus rasite ČIA.

Naujienų kategorijos

Žymos